• Jak działają pożyczki społecznościowe?
  • Dane operatora Kokos.pl.
  • Czym jest Kokos.pl?
  • Co zyskam, jeśli założę konto w Kokos.pl?
  • Jak założyć konto w Kokos.pl?
  • Jak aktywować konto w Kokos.pl?
  • Które weryfikacje są obowiązkowe?
  • Ochrona danych osobowych
  • Jak wykonać weryfikację konta bankowego?
  • Na czym polega weryfikacja Friendly Score?
  • Na czym polega weryfikacja dowodu osobistego?
  • Na czym polega weryfikacja adresu zamieszkania?
  • Na czym polega weryfikacja tożsamości?
  • Na czym polega weryfikacja w bazach BIG InfiMonitor, KRD, i ERIF ?
  • Na czym polega weryfikacja dochodu?
  • Jak zmienić dane osobowe?

    1. Pożyczkę w Kokos.pl może otrzymać osoba fizyczna oraz firma, która wystawi aukcję w serwisie Kokos.pl lub złoży zapytanie w ofertę pożyczkową. Pożyczki udzielane są przez Inwestorów, osoby fizyczne, których wynagrodzenie stanowi oprocentowanie pożyczki, wybrane przez Pożyczkobiorcę.  

    2. Blue Media S.A. Siedziba firmy mieści się w Sopocie przy ulicy Powstańców Warszawy 6, kod 81-718.
      Spółka została zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk- Północ VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561. Kapitał zakładowy 2 000 000 zł (wpłacony w całości).

    3. Kokos.pl jest serwisem społecznościowym, który łączy ludzi potrzebujących gotówki z ludźmi, którzy chcą zainwestować i udzielić pożyczki. Pożyczkobiorca wystawia aukcję w serwisie Kokos.pl, w której określa warunki, na jakich chciałby otrzymać pożyczkę (kwotę, liczbę rat, oprocentowanie). Inwestorzy analizują informacje podane na aukcji i dokonują wpłaty. Pożyczkobiorca otrzymuje gotówkę, a Inwestor zysk z oprocentowania.

      Kokos.pl to także społecznościowa wymiana walut, która odbywa się pomiędzy Użytkownikami. Wymiana walut odbywa się między Użytkownikami, którzy tworząc zlecenie wymiany podają kwotę i walutę, którą chcą kupić lub sprzedać oraz kurs wymiany.
    4. Założenie konta pozwoli Ci na:
      • - założenie aukcji pożyczkowej na ustalonych przez Ciebie warunkach
      • - zainwestowanie pieniędzy poprzez udzielenie pożyczki innej osobie - Twoim zyskiem będzie oprocentowanie pożyczki 
      • - wymianę walut na ustalonych przez Ciebie warunkach
      • - oraz dostęp do wielu narzędzi dla Inwestora, Pożyczkobiorcy oraz Użytkownika wymieniającego waluty, jak ekspresowa wypłata pożyczki, inwestycja w pożyczkę z gwarancją spłaty kapitału, dostęp do wielu pomocnych statystyk


      Zarejestruj się.

    5. Jeżeli chcesz zarejestrować się w Kokos.pl oraz wziąć pożyczkę skorzystaj z naszej pomocy, poprowadzimy Cię krok po kroku, kliknij w:
      Weź swoją pierwszą pożyczkę.

      Jeżeli chcesz zarejestrować konto w Kokos.pl i zostać Inwestorem lub bliżej zapoznać się z serwisem kliknij w zarejestruj się.
    6. Kliknij w link aktywacyjny wysłany na adres e-mail podany w trakcie rejestracji konta. Jeżeli nie otrzymałeś linku sprawdź folder SPAM, w swojej skrzynce mailowej. Jeśli tam również go nie ma, napisz do nas na pomoc.bluemedia.pl, prześlemy go ponownie.
    7. Dla Pożyczkobiorcy:
      • -weryfikacja konta bankowego
      • -weryfikacje w bazach InfoMonitor, KRD, ERIF
      • -weryfikacja dowodu osobistego lub tożsamości, w której skład wchodzi weryfikacja dowodu
      • -weryfikacja adresu zamieszkania.

      Dodatkowo możesz zamówić nieobowiązkowe weryfikacje, które wpływają na zwiększenie Twojej wiarygodności oraz zaufania wśród potencjalnych Inwestorów:
      • -weryfikację tożsamości
      • -weryfikację FriendlyScore
      • -weryfikację pracodawcy
      • -weryfikację finansową.

        Obowiązkowa dla Inwestora jest jedynie weryfikacja konta bankowego.

      • Blue Media S.A. zwraca szczególną uwagę, aby wszelkie działania związane z przekazywaniem danych osobowych były prowadzone w zgodzie  z obowiązującym prawem – m.in. z : ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 1997 Nr 133 poz. 883). Dane osobowe, które widnieją na umowach zawieranych między  Użytkownikami, można sprawdzić we wzorach danych umów. Dodatkowo Pożyczkobiorca może wyrazić zgodę, aby potencjalni Inwestorzy mogli poznać jego dane, takie jak np. imię i nazwisko, zawód w czasie trwania aukcji
      • Weryfikacja konta bankowego polega na przelaniu kwoty 1 zł ze swojego osobistego rachunku bankowego. W trakcie jej przeprowadzania porównywane jest imię i nazwisko nadawcy przelewu z danymi zarejestrowanymi w serwisie.
      • Friendly Score ocenia wiarygodność na podstawie Twoich kont w mediach społecznościowych - na Facebooku, Twitterze, LinkedInie i Twoim koncie Google. Za Twoją zgodą analizuje np. spójność wpisywanego miejsca pracy, staż w danym medium społecznościowym, polubienia, informacje na temat edukacji, miejsce zamieszkania, grupy przynależności, aktywność, zainteresowań itp. - i na tej podstawie ocenia zdolność kredytową Pożyczkobiorcy. Inwestorzy nie zobaczą żadnych Twoich danych, jedynie wynik w postaci segmentów literowych od A do E.
        Do każdego segmentu poza wynikiem procentowym przypisane jest prawdopodobieństwo niespłacania pożyczki przez Pożyczkobiorców z tej kategorii.

        Segment

        Wynik

        Prawdopodobieństwo niespłacalności

        A

        950 - 1000

        < 2,33%

        B

        930 - 949

        2,33% - 9,05%

        C

        670 - 919

        9,06% - 13,32%

        D

        520 - 669

        13,33% - 20%

        E

        0 – 519

        > 20%


        Jak otrzymać scoring Friendly Score?

        • 1. Wypełnij wniosek pożyczkowy do 5 kroku.
        • 2. Zamów weryfikację.
        • 3. Połącz konto z Twoim profilem na Facebooku.
        • 4. Przejdź do kroku nr 2, gdzie możesz dodać Twoje konto na Twitterze, LinkedInie oraz Google.
        • 5. Otrzymasz wynik w 5 stopniowej skali do A do E i taka ocena pojawi się na stronie Twojego wniosku o pożyczkę.

      • Ile kosztuje zamówienie weryfikacji?
      • - Jeśli składasz wniosek o pożyczkę, weryfikacja jest bezpłatna.

      • Jak długo ważny jest wynik weryfikacji?
      • - Weryfikacja jest ważna 3 miesiące.

      • Co jeśli nie udało się dodać wszystkich kont?
      • - Nic straconego - jeśli Twoja aukcja trwa, możesz jeszcze dodać kolejne profile.

      • Co zrobić jeśli udało się połączyć wszystkie konta?
      • - Po połączeniu się ze wszystkimi kontami, które posiadasz, kliknij zakończ.
      • 1. Weryfikacja polega na porównaniu danych zarejestrowanych w profilu przez użytkownika z danymi zawartymi na przesłanym dowodzie osobistym.
      • 2. Proces można przeprowadzić jedynie na podstawie dokumentów spełniających następujące kryteria:
        - załączony awers i rewers
        - dokument musi być widoczny w całości ( brzegi i rogi )
        - zdjęcia lub skany ( nie może być ksero)
        - kolorowe
      • 3. Jeśli przesłane kopie dokumentów spełniają ww. kryteria, a dane w profilu Użytkownika i na przesłanym dokumencie są takie same, weryfikacja kończy się pozytywnie.
      • 4. Jeżeli przesłane pliki są nieprawidłowe lub niepełne, istnieje możliwość dosłania ich załączając za pomocą linku ( wysyłanego mailem ) lub w odpowiedzi zwrotnej na otrzymaną wiadomość.
      • 5. Jeżeli wprowadzone w profilu dane są nieprawidłowe, możliwość ich poprawiania znajduje się w zakładce dane osobowe na koncie użytkownika.
    8. Ile kosztuje weryfikacja dowodu osobistego?
    9. - Weryfikacja jest bezpłatna w czasie składania wniosku o pożyczkę. Zamawiając ją z menu Weryfikacje pobierana jest opłata według cennika.

      Ile weryfikacja dowodu osobistego jest ważna?
    10. - Weryfikacja jest ważna rok od dnia jej przeprowadzenia lub do upłynięcia terminu ważności dokumentu.

      Ile jest czasu na dosłanie plików lub poprawienie danych?
    11. - Weryfikacja pozostaje „otwarta” przez 14 dni.

      Jak długo trzeba czekać na wynik weryfikacji?
    12. - Jest wykonywana standardowo w dwa dni robocze.

      Czy do weryfikacji można przesłać inny dokument ze zdjęciem?
    13. - Weryfikacja może odbyć się jedynie na podstawie zdjęć lub skanów ważnego dowodu osobistego.

      Co zrobić, jeżeli adres zameldowania uległ zmianie, a na dowodzie osobistym widnieją nieuaktualnione dane?
    14. - W takiej sytuacji prosimy o załączenie oprócz zdjęć lub skanów dowodu osobistego również zdjęć dokumentu urzędowego potwierdzającego aktualny adres zameldowania.

      • 1. Weryfikacja przeprowadzamy wysyłając do Pożyczkobiorcy list z zamieszczonym unikatowym kodem, który generuje się w momencie zamówienia przez Pożyczkobiorcę weryfikacji.
      • 2. Weryfikacja przebiega prawidłowo gdy:
        • wprowadzone w profilu dane adresu zamieszkania są poprawne
        • dane adresu zamieszkania są wprowadzone w całości
        • kod weryfikacyjny wprowadzony jest w zakładce weryfikacje w ciągu 30dni od wysłania listu
      • 3. Weryfikacje wysyłane są codziennie listem zwykłym.
      • 4. Jeśli kod się zgadza weryfikacja kończy się statusem „Pozytywny”.
      • 5. Jeżeli Pożyczkobiorca popełni błąd przy wprowadzaniu danych do swojego profilu, ma możliwość poprawiania ich na swoim koncie w zakładce dane osobowe i przesłanie dyspozycji mailowej o ponownym wysłaniu listu z kodem.
    15. Czy można otrzymać kod mailem?
    16. - Kod zawarty w liście jest unikatowy i indywidualny, wysyłany jest wyłącznie tradycyjną pocztą. Jest to jedyna weryfikacja wykonywana offline.

    17. Jak długo wynik weryfikacji jest ważny?
    18. - Weryfikacja jest ważna bezterminowo, do momentu aż klient nie wprowadzi zmian w adresie zamieszkania. W takim przypadku konieczne jest ponowne zamówienie weryfikacji.

    19. Co się stanie jeśli adres zamieszkania ulegnie zmianie?
    20. - W takim wypadku należy wprowadzić nowe dane w zakładce dane osobowe oraz zamówić nową weryfikację.

    21. Co zrobić z listem, gdy dotrze pod wskazany adres?
    22. - Kod w nim zawarty należy wpisać w zakładce weryfikacje. Jest to często ostatnia weryfikacja konieczna by móc wystawić aukcję pożyczki na widok dla inwestorów.

    23. Ile jest czasu na wpisanie kodu zawartego w liście?
    24. - Weryfikacja pozostaje „otwarta” przez 30 dni od momentu wysłania jej do pożyczkobiorcy.

      • 1. Polega na porównaniu danych z dowodu osobistego i drugiego dokumentu. Jeżeli dane są spójne weryfikacja otrzymuje status ‘Pozytywna’.
      • 2. Drugim dokumentem może być jeden z listy poniżej:
        • prawo jazdy
        • paszport
        • legitymacja studencka
        • legitymacja wojskowa
        • legitymacja ubezpieczeniowa
        • legitymacja rencisty
      • 3. Można ją zamówić jedynie z menu ‘Weryfikacje’.
      • 4. W przypadku przesłania złych plików pożyczkobiorca ma możliwość dosłania plików mailem lub za pomocą linka załączonego w mailu informującym o przebiegu weryfikacji.
      • 5. Klient ma 14 dni na dosłanie plików jeśli załączy niewłaściwy dokument do weryfikacji.
    25. Jak długo ważny jest pozytywny wynik weryfikacji?
    26. - Wynik ważny jest bezterminowo.

    27. Czy konieczne jest zamawianie tej weryfikacji?
    28. - Weryfikacja jest nieobowiązkowa, a jej przeprowadzenie nie jest warunkiem aby aktywować aukcję pożyczki lecz jej pozytywny wynik podnosi wiarygodność pożyczkobiorcy.

    29. Ile kosztuje weryfikacja tożsamości?
    30. - Weryfikacja jest bezpłatna. Możliwość jej zamówienia znajduje się w menu Weryfikacje.

    31. Jak długo czeka się na wynik weryfikacji?
    32. - Wykonywana standardowo w dwa dni robocze.

      • 1. Polega na wysyłaniu zapytania do baz na temat zadłużenia potencjalnego Pożyczkobiorcy.
      • 2. Weryfikacja wykonywana jest w trzech największych biurach informacji gospodarczej działających na terenie Polski BIG InfoMonitor S.A. , KRD BIG S.A. , ERIF BIG S.A.
      • 3. Bazy BIG działają na podstawie schematu wzajemnej wymiany informacji głównie pomiędzy sektorami bankowymi i gospodarczymi.
      • 4. Wyniki prezentowane są za pomocą statusu rating:
      • • Jeżeli nowy pożyczkobiorca nie widnieje w bazach jako dłużnik, otrzymuje status pozytywny oraz pierwszą zieloną gwiazdkę w ratingu, co oznacza, że może złożyć za pośrednictwem Kokos.pl wniosek o pożyczkę.
      • • Jeżeli pożyczkobiorca widnieje w bazach jako dłużnik otrzymuje status negatywny oraz czerwoną gwiazdkę, co automatycznie blokuje możliwość ubiegania się o pożyczkę za pośrednictwem serwisu.
      • 5. Zamierzamy rozszerzyć nasze odpytania o ocenę punktową.
    33. Jak długo wyniki weryfikacji w bazach są ważne?
    34. - Wyniki są ważne przez trzy miesiące od momentu uzyskania pozytywnego statusu.

    35. Ile kosztują weryfikacje?
    36. - Weryfikacje zamawiane są automatycznie i bezpłatnie po wypełnieniu przez Pożyczkobiorcę wniosku o pożyczkę i wprowadzeniu kodu z smsa w 5 kroku lub odpłatnie z menu Weryfikacje dostępnym na profilu pożyczkobiorcy. Koszt weryfikacji wg. cennika.

    37. Po co wysyłane są zapytania do baz BIG w ramach weryfikacji?
    38. - Weryfikacje w tych bazach przeprowadzane są by potwierdzić wiarygodność finansową pożyczkobiorców.

      • 1. Weryfikacja określa maksymalną kwotę pożyczki oraz ratę miesięczną, którą Pożyczkobiorca będzie w stanie spłacać przy swoich przychodach oraz wydatkach.
      • 2. Weryfikacja jest wymaga tylko wtedy, kiedy Pożyczkobiorca ubiega się o wyższą kwotę pożyczki, niż przewiduje jego rating.
      • 3. Pozytywny wynik weryfikacji dochodu umożliwia stworzenie aukcji:
        - od 500 zł do 5 000 zł przy ratingu jedna zielona gwiazdka.
        - od 500 zł do 7500 zł przy ratingu dwie zielone gwiazdki.
      • 3. Przeprowadzana jest w oparciu o dokumenty załączone podczas składania wniosku o pożyczkę.
      • 4. Możliwość zamówienia jedynie w czasie wypełniania wniosku o pożyczkę. Nie jest ona dostępna w menu „Weryfikacje”.
      • 5. Weryfikacja odbywa się na podstawie różnych plików w zależności czy konto jest zakładane przez właściciela działalności gospodarczej czy przez osobę fizyczną.

        Jakie to dokumenty?:
        Osoba fizyczna:
        • zaświadczenie od pracodawcy o zatrudnieniu i zarobkach z trzech ostatnich miesięcy poprzedzających wystawienie zaświadczenia.
        • Potwierdzenia wpływu na konto wynagrodzenia za pracę wygenerowane z bankowości internetowej.
        • Wyciągi z banku w trzech ostatnich miesięcy od daty wygenerowania plików.
        Działalność gospodarcza:
        • Księga przychodów i rozchodów potwierdzona przez biuro rachunkowe z ostatnich 12 miesięcy.

    39. Jak często można ponawiać weryfikację dochodu?
    40. - Po wykonaniu weryfikacji kolejną można zamówić po upływie 90 dni.

    41. Kto może zamówić weryfikację dochodu?
    42. - Weryfikacja przeprowadzana jest jedynie dla użytkowników z jedną i dwiema zielonymi gwiazdkami.

    43. Ile czasu ma Pożyczkobiorca na dosłanie prawidłowych plików?
    44. - Weryfikacja pozostaje „otwarta” przez 3 dni robocze.

    45. Jak mogę zweryfikować mój dochód?
    46. - Możliwość zamówienia istnieje jedynie w czasie wypełniania wniosku o pożyczkę. Nie jest ona dostępna w menu „Weryfikacje”.

    47. Aktualizacja lub poprawienie danych możliwe jest po zalogowaniu w zakładce Twoje dane. Znajduje się ona w menu pod Twoim imieniem.
      Pamiętaj, że zmiana danych może spowodować przeterminowanie weryfikacji, np.:
      - zmiana nazwiska przeterminuje weryfikację: rachunku bankowego, InfoMonitor, tożsamości oraz dowodu osobistego.
      - zmiana adresu zameldowania przeterminuje: weryfikację dowodu osobistego oraz tożsamości.
      - adresu zamieszkania przeterminuje weryfikację: zamieszkania oraz rachunków.
      - zmiana numeru dowodu osobistego przeterminuje weryfikację: dowodu osobistego, tożsamości oraz InfoMonitor .
      - zmiana danych pracodawcy przeterminuje jego weryfikację.